|

  • Aktuellt

Nytt nätverk inom samhällskommunikation

”Vi vill utmana byråjättarna”

Sju ledande kommunikationsbyråer, däribland Cloudberry, bildar expertgruppen Sam-kom för samhällskommunikation. Målsättningen är att höja kvaliteten inom branschen och skapa ett slagkraftigt alternativ till de stora byråkoncernerna.

Det här är ett viktigt steg för att utveckla hur samhällskommunikation bedrivs i Sverige, säger Eva Nielsen, vd på Cloudberry.

Samarbetet formaliserar expertisen och synergierna som redan finns mellan byråerna Södra Tornet, Beyond Research, Cloudberry, Downtown Advisors, Populate, Perspetivo och Azote. Genom att förena olika specialistkompetenser kan nätverket erbjuda kompletta lösningar med expertis inom samtliga områden.

Modern samhällskommunikation kräver expertis

En central drivkraft bakom Sam-kom är att höja kunskapsnivån kring modern samhällskommunikation. Dagens utmaningar handlar om att nå olika målgrupper genom flera kanaler – något som kräver gedigen specialistkunskap.

Som mindre specialiserade byråer kan vi vara flexiblare och snabbare anpassa oss. Genom Sam-kom får vi dessutom styrkan att erbjuda heltäckande lösningar med högsta kvalitet, förklarar Eva.

Dynamiskt nätverk öppet för utveckling

Sam-kom bygger på frivilligt samarbete mellan självständiga byråer med samma höga ambitioner. Nätverket välkomnar fler medlemmar som kan bidra med värdefull expertis.

För kunderna finns stora fördelar med att anlita ett specialistnätverk istället för en byråkoncern. Det ger flexibilitet att alltid erbjuda bästa kompetensen för varje uppdrag, säger Eva Nielsen, vd på Cloudberry.