Så arbetar vi på Cloudberry i coronatider

Det är oroliga och utmanande tider för oss alla – individer, familjer, företag och samhälle. Det är med största respekt vi följer vårdens, myndigheternas och hela samhällets engagemang för att försöka hantera krisen. Vi är många som önskar att vi kunde göra mer.

Utan att allt för mycket upprepa vad många andra redan sagt och tänkt, vill vi i korthet ge en uppdatering om hur vi påverkas och hur vår byrå arbetar i dessa tider. Ingenting är som vanligt, men vi försöker i det dagliga jobba på som om det är så – för att se möjligheter och tänka framåt.

Vår utgångspunkt är att behovet av kommunikation är lika stort hos våra kunder, om inte större, även när läget är komplext och osäkert. Vi är väl medvetna om den respekt, eftertanke och de övervägande som krävs för kommunikation i detta landskap. Där balans och gott omdöme är centrala kompetenser.

Vi följer självklart Folkhälsomyndighetens råd och vi anpassar oss efter uppdragen och kundernas behov. Just nu kan förutsättningarna ändras dagligen så vi gör vad vi kan för att både följa med och visa vägen. Vi är flexibla. Vi är tillgängliga som tidigare, men undviker fysiska möten om det går. Möten och workshops ordnar vi på distans. Vi är en byrå med många internationella uppdrag och har rutin på det sättet att arbeta.

Morgonmöte den 26 mars

Vår byrå och alla medarbetare är tillgängliga även om vi arbetar hemifrån. Varje morgon har vi ett digitalt morgonmöte och stämmer av hur alla har det. Vi går igenom vad som behöver göras i våra uppdrag och projekt och fördelar dagens arbete. Vi bollar idéer och ger varandra tips, så att vi kan fortsätta göra vårt allra bästa som team.

Välkommen att kontakta någon av oss om du redan har en kontakt. Eller kontakta någon av oss.

Vänligen,

Eva Nielsen, VD
[email protected]
mobile: +46 703 058 599

Madelene Kornfehl, vice VD
[email protected]
mobile: +46 706 585 885