Snåret snackar samhällsbyggande

Bild: Susanne Kronholm

– Podden Snåret har fått stort genomslag i våra viktigaste målgrupper och profilerar Svensk Byggtjänst som det ledande kunskapsföretaget inom samhällsbyggande.

Så sammanfattar Erik Hellqvist, vd på Svensk Byggtjänst, nyttan med Snåret – podden som blivit ett spännande exempel på hur integrerad kommunikation kan stärka ett varumärke. Inte minst genom ett genomtänkt upplägg för sociala medier och samarbete med den ledande branschtidningen Byggindustrin.

Cloudberry Urban Souls producerar podden och skapar kommunikationen kring den. Arbetet görs i nära samverkan med reklambyrån DET och produktionsbolaget Beppo.

Snåret tar upp aktuella ämnen inom samhällsbyggnad, där Svensk Byggtjänst vill skapa debatt och föra fram nya idéer. Målgruppen är Svensk Byggtjänsts kunder – beslutsfattare inom samhällsbyggnadssektorn.

Programledare är Emma Jonsteg, vd på Utopia Arkitekter. Hon fick i december 2014 en prestigefylld utmärkelse från Stockholms Byggnadsförening för sitt engagemang i debatt och dialog inom samhällsbyggande – inte minst via Snåret.

– En viktig del i arbetet är att ständigt hålla koll på viktiga frågor inom samhällsbyggnade och hitta rätt personer till programmen. Våra program engagerar med röster som vågar sticka ut i samhällsbyggnadsdebatten, förklarar Emelie Carlander, projektledare för Snåret på Cloudberry Urban Souls.

Sedan starten 2014 har vi producerat drygt tjugo avsnitt. Alla program finns på iTunes och Soundcloud, och Snåret har en egen sida på Svensk Byggtjänsts webbplats: byggtjanst.se/snaret.