Platsmarknadsföring

Utveckla platsens varumärke

Ett rum, en plats eller en destination har inget bestämt värde. Det förhandlas och det omförhandlas. Vad skulle få dig att bosätta dig vid ett gammalt kalkbrott? Vågar man turista i spåren av fiktiva brott? Hur kan en tom container på en byggarbetsplats dofta framtid och väcka köplust?

Alla platser bär på en historia. En plats berättelse ger värden för de som lever och verkar där. Den kan även bidra till produkter och tjänster som associeras till platsen. Platser har naturresurser – järnmalm, fjäll, industribyggnader i rött tegel, stränder, och skärgård – som kan locka skidåkare, surfare, fiskare, turister, exploatör och destinationsutvecklare. Storstäder och landsbygd lockar på olika sätt. Vi hjälper dig att utveckla de berättelser som förknippas med din plats, genom att undersöka, förpacka och kommunicera platsens berättelser. Cloudberry har arbetat med PR och kommunikation för plats- och destinationsutveckling sedan starten 2000. Ett av våra specialområden är fiktiva berättelser kopplat till verkliga platser och hur de kan användas för att utveckla en regions kreativa branscher och turistfrämjande verksamhet. Våra mest uppmärksammade arbeten har analyserat värdena av Wallanderfilmerna och Millennium-trilogin.

Vi erbjuder

    • Analyserar ekonomi och möjligheter för ditt projekt
    • Identifierar och utvecklar platsens berättelser
    • Utvecklar strategier för place branding i lämpliga kanaler
    • Erbjuder skribenttjänster och redaktionsråd

Vi har arbetat med destinationsutvecklare, regionfrämjare, kommuner, branschorganisationer, turistnäring, stadsutvecklingsprojekt, byggherrar, fastighetsägare, myndigheter, butiker, filmbransch, företagare och förlag.

TEAM


Joakim Lind
Ananalysansvarig
Tel. +46 709 28 69 73
joakim@cloudberry.se


Håkan Sandberg
Creative planner
Tel. +46 707-324 288
hakan@cloudberry.se